Retouren en Garantie
Je hebt een product gekocht in onze winkel en dat voldoet niet aan je verwachting. Of erger nog, je hebt het product defect ontvangen of is kapot gegaan binnen de zichttermijn. Heel erg vervelend en wij gaan ons best doen het zo goed mogelijk voor je op te lossen.
Neem contact met ons op en samen zorgen we voor een gepaste oplossing! Wil jij meer weten over hoe wij omgaan met retouren en garantie, lees dan verder.
Zichttermijn bij Zunnebeld
Wanneer een product niet voldoet aan je verwachting, dan kun je dat binnen 14 dagen gewoon terug sturen en storten wij het volledige bedrag terug naar je rekening. Mits het niet om een defect product gaat zijn de kosten voor het terug sturen is voor eigen rekening.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- Waarop het artikel in je bezit is.
- Bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen.
- Bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:
- Contact op te nemen met één van onze medewerkers (klik hier voor het contactformulier).
- Te bellen naar (038) 421 58 97 (klik hier om ons te bellen) .
- Ons retrourformulier in te vullen en mee te sturen met het pakket (klik hier om het formilier te downloaden)
Je kunt het artikel alleen terug sturen als:
- Het artikel compleet is.
- In de originele staat en fabrieksverpakking.
- Bij zichtbare schade door eigen gebruik, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
- Je het retourformulier hebt ingevuld (klik hier om het formulier te downloaden)
Bestelling annuleren of retourneren
Je wilt een product retourneren? Daar doen wij helemaal niet moeilijk over. Alle annuleringen, retouringen en ruilingen dien je schriftelijk of telefonisch aan Zunnebeld kenmerk te maken. In de doos vind je ons retourformulier (klik hier om ons formulier te downloaden). Vul dit in en stuur dit - volledig ingevuld - mee met de producten die teruggezonden dienen te worden. Wij zullen het teveel betaalde bedrag (alleen bij vooruitbetalen en IDEAL) zo spoedig mogelijk terug storten.
Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur of grootte, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
Artikel defect, incompleet, of beschadigd ontvangen
Heb je een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht hier of geef ons een belletje via (038) 421 58 97. Als het mogelijk is, zorgen wij er voor dat het vervangende product of de missende onderdelen meteen worden opgestuurd.
Garantievoorwaarden bij Zunnebeld.nl
Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst kun je ook raadplegen als je benieuwd bent naar de economische levensduur van je artikel via uneto-vni.nl.
Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.
Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.
Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.
Garantiebewijs
Bij Zunnebeld is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen.
Meer informatie over garantie?
Wil je meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.